Reklamační řád
Tento reklamační řád nabývá účinnosti od 1. 7. 2025 a platí pro vyřizování reklamací podaných kupujícím, jako přímým zákazníkem společnosti ČEZ Energetické produkty, s.r.o.
Odmítnutí odběru zboží
Kupující je povinen prohlédnout zboží ihned při jeho odběru, aby byly zjištěny případné zjevné (viditelné) vady, které budou reklamovány ihned na místě odběru.
Při zjištění zjevné vady zboží je Kupující oprávněn uplatnit reklamaci ihned na místě odběru a je oprávněn v takovém případě odběr zboží odmítnout.
Při odmítnutí odběru zboží zástupce kupujícího kontaktuje oprávněného zástupce prodávajícího, se kterým projedná tuto reklamaci.
V případě odmítnutí odběru zboží sepíšou zástupci kupujícího i prodávajícího reklamační protokol produktu VEP (přiložen níže) o reklamaci, ve kterém budou specifikovány důvody odmítnutí odběru zboží kupujícím. Reklamační protokol produktu VEP musí obsahovat datum, čas, místo nakládky, druh reklamovaného zboží a vyjádření zástupců kupujícího i prodávajícího k důvodům odmítnutí odběru zboží. Reklamační protokol produktu VEP následně podepíše zástupce kupujícího i prodávajícího. Bez výše uvedených náležitostí není reklamace platná.
Reklamace při nedodržení jakostních parametrů
V případě pozdějšího uplatnění reklamace zboží je kupující povinen řádně popsat vadu, na základě které dodané zboží reklamuje. V případě reklamace vyplývající z nedodržení jakostních parametrů zboží specifikovaných ve smluvním ujednání mezi prodávajícím a kupujícím je kupující povinen předat prodávajícímu výsledky příslušných laboratorních analýz, na základě kterých kupující uplatňuje reklamaci dodaného zboží.
Kupující je také povinen při reklamaci přesně uvést způsob odebrání laboratorního vzorku včetně laboratorních metod použitých při analýze a uvést laboratoř, která analýzu provedla. Kupující je povinen příslušný laboratorní vzorek, na základě kterého je reklamace uplatňována, zachovat pro případnou analýzu v laboratořích prodávajícího.
Odběr vzorku reklamovaného zboží by měl být proveden za přítomnosti zástupce prodávajícího. Odběr vzorku může být také proveden pouze kupujícím po předchozím souhlasu prodávajícího. V takovém případě však musí být odběr vzorku reklamovaného zboží proveden v souladu s platnou ČSN normou ČSN 01 5111, případně postupem dohodnutým mezi kupujícím a prodávajícím.
Při nedodržení dohodnutého postupu odběru vzorku reklamovaného zboží bude reklamace zboží považována za neoprávněnou.
Případné kontrolní – laboratorní vzorky jsou odebírány a uchovávány podle smluvních podmínek s jednotlivými zákazníky.
Podle dohody mezi kupujícím a prodávajícím je vzorek reklamovaného zboží analyzován v laboratoři prodávajícího nebo odeslán na analýzu do vzájemně dohodnuté laboratoře. V případě provedení analýzy v laboratoři prodávajícího má kupující právo být přítomen analýze vzorku reklamovaného zboží.
Oznámení reklamace
Reklamaci oznamuje kupující, a to buď telefonicky nebo v elektronické a písemné formě.
V případě telefonického uplatnění reklamace je nutné oznámit reklamaci na telefonní číslo příslušného odběrného místa uvedené v seznamu na konci reklamačního řádu.
V případě oznámení reklamace e-mailem odešle kupující reklamační protokol produktu VEP na e-mail příslušného prodejního místa viz seznam níže.
Reklamaci je také možné oznámit elektronicky zasláním reklamačního protokolu produktu VEP na e-mailovou adresu příslušného prodejního místa viz seznam níže nebo dopisem na adresu společnosti: ČEZ Energetické produkty, s.r.o., Komenského 534, 253 01 Hostivice.
Pro zahájení reklamačního řízení musí být v reklamačním protokolu produktu VEP o reklamaci uvedeny následující údaje:
- Druh a množství reklamovaného zboží;
- Místo a datum odběru reklamovaného zboží;
- Přesná identifikace kupujícího společně s kontaktními údaji (telefon, e-mail);
- Přesná specifikace reklamované vady zboží.
Náklady na reklamační řízení
V případě neoprávněné reklamace (např. když laboratorní analýzy vzorku reklamovaného zboží prokáží shodu jakostních parametrů zboží dodaného prodávajícím s parametry specifikovanými ve smluvním ujednání mezi kupujícím a prodávajícím) je kupující povinen uhradit náklady spojené s reklamačním řízením.
V případě uznání reklamace jako oprávněné, je povinen uhradit náklady spojené s reklamačním řízením prodávající.
Seznam kontaktů dle prodejních míst
Prodejní místo: |
Odpovědný pracovník: |
Telefon: |
E-mail: |
Tušimice |
Eva Váňová |
+420 725 718 826 |
|
Prunéřov |
Nina Mrzenová |
+420 725 672 037 |
|
Ledvice |
|||
|
|||
Mělník |
Ivana Žižková |
+420 725 648 422 |
|
Trmice |
|||
Poříčí |
|||
Dětmarovice |
Daniel Prymus |
+420 725 658 464 |
Další kontaktní osoba: Aneta Žižková, vedoucí útvaru prodeje VEP
tel. č.: +420 725 633 817
e-mail: aneta.zizkova@cez.cz
Sídlo společnosti:
ČEZ Energetické produkty, s.r.o.
Komenského 534
253 01 Hostivice
Tel. č.: +420 602 809 042
Soubory ke stažení
- cep_fo_0092r00.docx DOCX (30,27 kB) Stáhnout